Cazorla en Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Arnold & Annie - WaarBenJij.nu Cazorla en Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Arnold & Annie - WaarBenJij.nu

Cazorla en Cordoba

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold & Annie

26 Januari 2014 | Spanje, Córdoba

Zaterdag 25 januari 2014
In de boeken hebben we voor vandaag een leuk uitstapje naar Cazorla gezien. Een leuk plaatsje en een kasteel museum. Het is droog en zonnig. Bij vertrek beginnen we met een temperatuur van 2 graden welk in de loop van de dag oploopt naar 16 graden. We laten de auto op een parkeerplaats achter en begeven ons in de smalle straatjes. Bij de klimmetjes van 810 meter hoogte naar 960 meter is het toch vrij warm in een trui onder je jas. De meeste straatjes zijn net als in de andere plaatsen, maar 1,5 meter breed. Hierdoor zie je ook niet meer in richting je loopt. We zijn op een gegeven moment zo hoog, dat we het kasteel op de andere berg kunnen zien. Niet de bedoeling, maar wel mooi om een foto te maken. Hierboven heb je een mooi uitzicht, en we proberen te bepalen hoe we moeten lopen. Dan gaan we de straatjes weer in, om vervolgens na bochten, toch weer op een van de pleinen uit te komen. Dit kwam ons bekend voor. Dan verder naar het dal, waar een markt bleek te zijn. Hier staat ook de richting van het kasteel aangegeven . Na ruim 2 uur lopen kijken en bereiken we het kasteel. Ook dit kasteel museum is de moeite van een bezichtiging waard. Terug op het pleintje in het zonnetje van een glaasje verse jus d’orange genoten.

Zondag 26 januari 2014
Vandaag op weg naar Cordoba. Het is erg mistig en maar een graad of vier. Met een zicht van ca 50 meter zijn we blij dat de TomTom nog weet waar we zijn. De overige plaatsen onderweg rijden we maar voorbij. We zien nu niet zoveel. Af en toe komt de zon even tevoorschijn. Zodra we een dal ingaan is het zicht minimaal. Na 2 uur (over 115 km) in Cordoba is het inmiddels helder met een lekker zonnetje. Ook hier kunnen we niet anders dan de auto in de parkeerkelder achter laten.
Na te zijn ingecheckt wandelen naar de historisch binnen stad. Ook hier is het opletten geblazen in de smalle straatjes, waar je je oriëntatie snel kwijt bent. Na een bezoek aan het Infocentra (VVV) zijn we een kaart rijker en is het wat makkelijker te volgen. Hier staan ook de bezienswaardigheden op die we allemaal proberen te zien en foto graveren. Op een pleintje staat een reclamebord waar onderin de temperatuur aangegeven is. Nier helemaal verrast zien we dat het bord 21 graden aangeeft. Daarom was het wat warm in onze jas. De sinaasappels groeien hier aan de bomen in de straten, dus nemen we nog maar een vers glaasje jus ‘d orange. Inmiddels is het tijd om naar het Hotel terug te gaan om het verslag van vandaag te schrijven.