Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van Arnold & Annie - WaarBenJij.nu Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van Arnold & Annie - WaarBenJij.nu

Granada

Blijf op de hoogte en volg Arnold & Annie

23 Januari 2014 | Spanje, Granada

Donderdag 23 januari 2014
Gisteren kregen we bij het “VVV” een tip dat we ook binnendoor langs het Alhambra naar de wijk “Albaycin” kunnen lopen. Plan voor vandaag zijn de grotten bij “Sacromonte” en om het Alhambra van boven af de berg te foto graveren. Ook hier komen we tijdens de wandeling weer van alles tegen. We zien een poort en gaan even kijken. Het is “palacio de los cordova” (1). Sacromonte is een buurt in Granada die is gelegen op de heuvel Valparaiso en aan de Sacromonte vallei. De buurt grenst aan de oude Arabische wijk El Albaicín. Sacromonte is de plaats waar in de 15e eeuw een grote groep Spaanse zigeuners (ook wel gitano`s of Roma genoemd) ging wonen. Eenmaal aangekomen bij “ Museo cuevas del Sacromonte” welk behoorlijk vervallen is, blijken we de grotten voorbij gelopen te zijn. Dan eerst maar doorlopen verder naar boven voor een foto. We moeten hoe dan ook dezelfde weg terug. Als we halverwege de afdaling zijn zien we een (groot) bord met “Cueavas del Sacromonte”. Oke, hebben we op de heenweg even gemist. De grotten blijken een woning, keuken, stal, werkplaats, etc. van vroeger te zijn. Uitgehakt in de rotsen. We gaan verder met de afdaling naar de Stad. Stoppen even bij “Mirador de San Nicolas”. Een mooi uitzicht op het Alhambra. Er is een leuk druk pleintje waar we in het zonnetje genieten van een glaasje Sinaasappelsap een broodje kaas/tomaat. Via de binnenstad zijn we teruggelopen naar het Hotel. Hetzelfde wandelpad wat we gisteren ontdekt hadden.

• 23 Januari 2014 - 22:38

Doenja:

Hallo Annie en Arnold,
    Hier alles goed. Voor Arnold nog van harte gefeliciteerd! Jullie hadden een mooie zonnige dag zo te zien, heel anders dan hier.Geniet er van! groetjes van ons, doenja en de rest.

• 25 Januari 2014 - 11:37

Liane:

Ik zie al dat jullie lekker aan het genieten zijn ik wens jullie een hele fijne vakantie toe

• 25 Januari 2014 - 13:10

Riet:

Hoi Annie en Arnold,

Geniet van jullie vakantie en al de mooie dingen die jullie zien en meemaken!

• 28 Januari 2014 - 19:59

Herman Vernooij:

Hallo Annie en Arnold,

Jullie maken weer een mooie reis. Via de verslagen kun je goed volgen waar jullie zijn en hoe jullie re van genieten. Overigens moet ik jou, Arnold, nog feliciteren met je verjaardag. De 23e ben je weer een jaartje ouder geworden en als ik het goed heb is dat 60 jaar.
    Ik hoop dat jullie het samen gevierd hebben.
    Ik hoop dat jullie nog een goede reis met veel kijk plezier zullen hebben.

Groet
    Herman

• 29 Januari 2014 - 17:37

Louk En Det:

Zo te zien moeten we Arnold nog van harte welkom heten bij de club van 60-gers!! Bij deze dus!
    Annie komt ook aan de beurt!
    Geniet nooit met mate dus doe jullie best. Ziet er allemaal prachtig uit!