Aankomst - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arnold & Annie - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arnold & Annie - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: ArnoldAnnie

Blijf op de hoogte en volg Arnold & Annie

24 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag 22 november 2011
Lekker uitgeslapen. Voor ons de laatste dag in Australie.
De anderen uitgezwaaid. Zij gaan vandaag vis Sydney, Hong Kong terug naar Schiphol.
s’Morgens nog even naar het centrum gewandeld via de Esplande langs de kust. Het blijft mooi.
Vanmiddag de tassen reorganiseren en pakken.
Vanavond zijn we naar de Night Zoo geweest. Bij de ingang werden we begroet door een Kakatoe, die letterlijk zei “Hello”. Deze kakatoe’s schijnen zo’n honderd jaar te kunnen worden.
Eenmaal binnen werden we verwelkomd met allerlei drankejs naar keuze en een Barbeque.
Even later kwam een van de mensen met een Koala binnen. Wie wil en durf mocht hem vasthouden ermee op de foto. Daarna een rondleiding door het park. O.a. reptielen en krokodillen (buitenmaats).
Aan het slot werd er nog feestelijk gedanst. Een leuke avond.

Woensdag 23 november 2011
Einde van een geslaagde reis door Australie.
S’Morgens pakken en om 10:30 naar het vliegveld.
Eerst van Cairns naar Brisbane. Daar vertrek vanaf gate 82. Die was zo niet te vinden. Daar bleek dat je aankomt op het binnenlandse viegveld. Wij moesten naar het Internationale vliegveld. Dat was even zoeken. Met de shuttlebus enkele kilometers verderop naar de Internationale luchthaven.
Opnieuw door de douane. Hier was even oponthoudt. Mijn tas moest opnieuw door de rontgenpoort. Ik had (al weken) een EHBO tasje in mijn rugzak zitten. Die was ik vergeten eruit te halen en in de tas te doen. In het EHBO tasje zit een schaartje nwat niet mee mocht. Ik mocht alsnog vertrekken zonder schaartje.
Na vertrek van het vliegtuig de klok 3 uur vooruit gezet.
De piloot wist gelukkig de weg naar Aotearoa. Bij aankomst op het vliegveld van Auckland waren wij die even kwijt. De papieren van het hotel waar we zouden overnachten konden we niet vinden. Alle tassen binnenste buitengekeerd maar helaas. Wat nu. Het is inmiddels middernacht in New Zealand.
Tja, er zit niets anders op dan proberen te bellen naar Nederland. Gelukkig hebben ze de tijden zo ingedeeld, dat middernacht in Auckland overeenkomt met de middag in Nederland, zodat er op het reisbureau iemand aanwezig is. Na even zoeken kregen we de informatie, zodat we alsnog om 01:30 uur konden gaan slapen.
Begin van de volgende trip door New Zealand.

Donderdag 24 november 2011
Na een korte nacht de auto ophalen. De papieren er even bij gezocht. Je raad het al. Tussen de papieren van de autohuur kwam het formulier van het hotel waar we gisteravond naar zochten tussenuit.
We hebben een vrij nieuwe auto merk “Holden” meegekregen. In Europa beter bekend als Opel.
Het is wel even wennen. Niet aleen links rijden. Doordqat je rechts in de auto zit, is ook de positie op de weg wat anders. Als je richting aangeeft bij het afslaan, gaan de ruitenwisseres aan. Dat ding blijkt ook aan de “verkeerde” kant te zitten.
Foto van Auckland, genomen vanaf Mount Eden.

• 24 November 2011 - 08:25

Stephanie Gijbels:

Mooi uitzicht! De dagen zullen wel heel snel gaan. Enjoy!

Groeten!

• 24 November 2011 - 08:25

Stephanie Gijbels:

Mooi uitzicht! De dagen zullen wel heel snel gaan. Enjoy!

Groeten!

• 24 November 2011 - 09:53

Herman Vernooij:

Hoi Annie en Arnold

Ik wens jullie veel succes met de reis door Nieuw Zeeland. O, o wat een stom gedoe dat links rijden. Ik zie jullie verslagen weer met belangstelling tegemoet.

Groet
    Herman

• 25 November 2011 - 12:15

Marion:

Ben blij dat het in orde is gekomen voor de 1e nacht NZ! Zal wel even wennen zijn denk ik? (En dan heb ik niet alleen over de ruitenwissers)
    Hoe is het in Bavaria Guesthouse?
    Morgen naar de Bay of Islands! Ben benieuwd naar de nieuwe verslagen.